Monday, August 31, 2015

Petua Jamu Langsing Homemade

Salam, ketemu lagi kite ye, Salam Kemerdekaan buat semua, kalau nak langsing, ramping, dan jelita meh amalkan makan jamu seperti dishare akak ni, jom..

Jamu Asam Homemade

Contributors: Noor Mila (owner) and Nore Milda

Memiliki tubuh langsing merupakan idaman setiap kaum wanita. Salah satu caranya ialah dengan meminum jamu tradisional. Meminum jamu kunyit asam dipercayai berkesan menurunkan berat badan selain daripada membuang angin dalam badan, melancarkan proses metabolisme tubuh, peredaran darah, membakar lemak terbuang, maka oksigen segar mudah mengalir dalam darah, sehingga mampu mengatur keseimbangan berat badan.
Walau bagaimanapun, jus kunyit asam ini tidak sesuai diambil setiap hari. Maka di syorkan minum jus ini 2 minggu sekali.
Selamat mencuba.






Masukkan halia, kunyit dan manjakani ke dalam periuk > Rebus halia, kunyit dan manjakani sehingga masak dengan 2 cawan air. > Setelah selesai merebus, blend kesemua bahan yang direbus bersama2 dengan air rebusan. > Saringkan dan ketepikan hampasnya. > Jus yang telah disaringkan tadi dimasukkan semula ke dalam periuk, di rebus di atas api perlahan bersama2 dengan gula melaka dan air asam jawa. > Setelah masak, bolehlah di minum perlahan-lahan.

No comments:

Post a Comment